donderdag 12 december 2013

De motoriek, over motoren enzo.

Motorisch: oké. Na elk PMS-bezoek kreeg ons moeder een verslagske, dat ik zeker niet mocht lezen –‘Envelop toelaten hé!’- met daarop mijn hele lijf en leden beschreven door meneer den doktoor met de twijfelachtige naam Uitdebroeck. Mijne motoriek was oké. Oké. Nie meer. Nie minder. Moest ook niet. Vader en moeder waren beiden content. Ik dus ook.

Toen was ik 12, nu al even een twintiger (het begin, maar toch!) en mijne motoriek, daar scheelt iets aan. Vooral tijdens de lessen zumba ben ik me hiervan ontzettend bewust.
Ik heb namelijk de voeten van mijn vader, compleet met  haglund exostose en al. 
En het ritmegevoel van ons moeder. Nu neem ik mijn ouders weinig kwalijk, maar hun erfelijke missers had ik liever niet meegekregen. Die heupdysplasie maakt het mijn leven er niet eenvoudiger op. (Als ik nu kon sporten, dan zou ik tenminste die extra kilo's eens kwijtraken, dankuwel HD)


Voor alle duidelijkheid, ons moeder heeft evenveel ritme in haar lichaam dan een door een wesp gestoken winnie de pooh-beer met maar één werkend ledemaat.  Wij hebben geen Afrikaanse dansbenen... Danskramellen (*) daarentegen genoeg.


Ik. Kan. Niet. Dansen. Maar ik doen’t wel graag. En veel. In de klas. In de leraarskamer. Op Akabe. Ik dans, en als ge’t niet wilt zien, dan doet ge uw ogen maar schoon toe!

Gegroet, 
Mevrouw de Prinses 


(*) een kramel = een snoepke, liefst van het tandenplakkerige soort 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten