donderdag 16 januari 2014

Ochtendlijk gezeur

Schokkend weetje: Ik ben geen ochtendmens. Nooit geweest. En ik vrees dat dat in de nabije toekomst nog niet gaat veranderen. Ook ben ik geen avondmens, of er moet een geweldig feestje op de menu staan. Ik denk dat ik een door-de-dag-mens ben. Zo, vanaf een uur of 10. Dan ga ik stevig.

Om door de zure appel van de ochtend te bijten, zet ik steeds de televisie op. Zo rond een uur of 7 ziet ge niet erg veel passeren. Dr Oz kan me niet echt boeien, vooral de verafgoding van die vrouwen, vreemd. Dus ik zap steeds naar de VTM.  Die zenden herhalingen uit van ‘hippe’ programma’s. In het aller begin was er Spoed. Ooooh, I love spoed. De 90tiesvibe was ongelooflijk voelbaar, het bloed bijna echt. Daarna kwam er een cowboy-indiaan-programma over een vrouw die de indianen hielp. Niet echt het beste, maar hé. Ik werd er wakker van.

Maar dan, de crème de la crème. Murder, she wrote. Echt waar. Die Jessica Fletcher, ze is mijn heldin. Ik stond er zelfs vroeger voor op –lees: Ik zette mijn wekker, klikte de tv aan en keek lekker vanuit bed.- Heaven! Ik werd er zelfs goedgezind van. Dat is opmerkelijk, mensen die mij ’s morgens tegenkomen zullen je adviseren om uit de weg te gaan, bij mij heeft de morgendstond namelijk geen goud in de mond.

Maar nu. Plots, na een goei kerstverlof (life of a teacher), zet ik de tv op. Ik verwacht ons Jess (ik mag die zo noemen, wij zijn vriendinnen...) te zien. MAAR NEE! Één of andere Australische humoristische serie (not funny, tough) Packed by the Rafters, verschijnt op mijn scherm. Echt, mijn ochtenden starten weer slecht.

En de grootste vraag: Waar is ons Jessica gebleven?

Dus lieve VTM-bazen. Ik denk dat er maar weinig mensen op zo’n vroeg uur kijken. Luister dan naar naar het advies van de wel-kijkende mens. Ik wil ons Jess terug. Want ook ik had, net als Mde Fletcher, de moordenaar rap door. En da’s goed voor mijn zelfvertrouwen en mijn medemens.  Prettyplease?




Gegroet, Mevrouw Prinses

1 opmerking:

  1. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen