dinsdag 12 mei 2015

Gestift en bepoederd

Oorzaak van deze blogpost? De opmerking van een leerling die in mijn hoofd bleef malen. "Of ik stift boven mijn oog had hangen?" Nu, ik werk in het buitengewoon (leuke) onderwijs, stift-, verf-, zelfs nietmijnlichaamseigensappenvlekken zijn mogelijk. 


Maar stift boven mijn oog? Perfect gestyleerd? Nee. Hier ging het om een perfect gezette streep eyeliner. Shmink. Zoals de volksmond het zegt.

Ik hou van make up. Mijn liefde voor mijn make up paletten (denk: Urban Decay, Estée Lauder, W7, Clinique, MAC,...)  veroorzaakte al menig jaloerse blikken van het Lief. "Dat ik die verf liever zag dan hem..." Ach, soms moet men zijn prioriteiten stellen. En ik zie er ook beter uit met een streep van dit en een smudge van dat, da's voor hem ook weer goed meegenomen. 

Elke ochtend mijzelf lustig bepoederen en besmeren met allerhande poeders en smeersels, ik word daar wakker van, ik word daar goedgezind van, ik doe dat graag.  Dat ik geen ochtendmens ben is alom geweten, en anders, hierzo!  


Wat is nu voor mij echt wel essentieël om er goed uit te zien? 

- Reinig! Liefst in zachtheid en efficiënt zonder teveel poespas.Ik heb een elektrische gezichtsreiniger van Braun, die ik ongeveer 3 keer per week gebruik samen met een schuimende reiniger van Clinique.  Micellair water is voor mij dé oplossing voor een snelle reiniging, vooral 's ochtends.

- Dagcrème. Ik smeerde al ontelbare potjes leeg, van Clinique tot Essence tot Yves Rocher. Momenteel is het ééntje van Estée Lauder.  Ik ben van het principe: Zolang het aan mijn huidtype is aangepast, maakt het merk niet veel uit. (Maar als iemand mij wil sponsoren met levenslange Chanel- en/of Cliniqueproducten, voel u vooral niet verlegen om u aan te melden!) 

- Make up. Mijn Hollywood glow komt namelijk uit een potje. Ik ben, dankzij de Estée Lauder Company - shop, groot fan van MAC, Clinique en Estée Lauder. Maar ik koester elk potje en elke tube die me mooier maakt. 

En hier een foto van datgene wat ik vandaag gebruikte. Op werkdagen durf ik al eens wisselen van blush, mascara en lippenstift. Op weekenddagen (lees: Meer tijd) ga ik all the way en gebruik ik ook oogschaduw.
 

Dé lijst: 

* Studio Moisture Tint - Mac 
* Wenkbrauwpoeder en wenkbrauwgel - Benefit 
* Concealer - Estée Lauder. 
* Prep & Prime - MAC
* Blush - MAC
* Highlighter - MAC
* Eyeliner - KIKO
* Mascara - Benefit
* Lipstick Color Envy - Estée Lauder





Afsluiten doe ik met dit pareltje, al spelend met mijn camera en de lichtinval verkreeg ik dit. Mijn MAC lipsticks op een rijtje, want ze zijn toch zo cameraproof! 

Van links naar rechts:


 All fired up - Gliss -Girl About Touwn - Ruby Woo - Chatterbox - Kelly Yum Yum - Rebel


Liefs, 
Mevrouw de Prinses

Geen opmerkingen:

Een reactie posten