zondag 24 augustus 2014

De loosheid der werkenden

Ik ben werkloos. VoilĂ . De voorbije maanden heb ik mij nog voorgehouden dat ik 'geen werk had omdat alle scholen toch gesloten zijn'. Maar nu begint het mij te dagen. Het is de laatste week van augustus en ik heb nog geen werk. Werkloos dus. 
Werkloos zijn zuigt. Een pak. Ooit koos ik ervoor om juf te worden, daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad. Maar het hele werk aanbieden en werk zoeken is om te ontploffen.

Zo stel ik jullie voor aan het monster waardoor ik werkloos ben "De interim". Mensen die zwanger, ziek, eventjes niet werken,... Zij maken gebruik van interimarissen. Geen probleem hoor ik u denken, dan hebt ge toch keiveel kans om werk te hebben? Ja en nee. Ja, want er is wel altijd een plaatske. Nee, want ge komt op een enorme wachtlijst, waar soms mensen plots van plaats wisselen. Ik weiger erover na te denken hoe dat komt. 

Het andere monster der Onderwijzende mensen is TADD, dat ding zorgt er dus voor dat ge ongeveer 3 jaren op dezelfde plaats OF scholengemeenschap moet lesgeven. Daardoor kunt ge uwe TADD (Tijdelijke aanstelling) halen, waardoor ge misschien ooit eens vast benoemd zult geraken. VRESELIJK. Dit jaar gaf ik les in het Vrije Onderwijs, het Buitengewone dan nog. Stel dat ik niet in deze school terug kan lesgeven, vervalt mijn jaar. Ik moet dus terug opnieuw 3 jaren lesgeven. 

Zucht. 

Iemand die een job voor mij heeft? Het onderwijs is mijn levensdroom. Ik ben goed met kinderen (heel goed eigenlijk) en hou van lesgeven. Ondertussen stuur ik nog maar wat sollicitatiebrieven. Er zijn scholen die er al op z'n minst 2 kregen.



Gegroet, 

Mevrouw de Prinses


1 opmerking:

  1. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen